09-01-2013

Speciaaltje

Van 27 mei tot en met 31 mei heb ik in Groede een tentoonstelling in de Grote Kerk.
Om het voor iedereen aantrekkelijk te maken om te komen worden er in die week ook workshops en demonstraties gegeven.  Tijden en e.d. krijgen jullie allemaal nog te horen.
Ook was ik op zoek naar iets speciaal.  Ine de Waal heeft voor mij toen ik de zaak begon een mooie quilt ontworpen die de naam van de winkel weer gaf.
De-Parel........  de naam is gekozen omdat een parel staat voor klein maar heel fijn,waarvan ik hoop dat dit ook voor de winkel geld.  Een parel vind je in een oester en de oester vind je weer in zeeland, e zo is het cirkeltje rond.





Al zoekende op het web naar Ine, vond ik haar bij de website van de Hexameter


En daar kwam ik iets tegen wat geen enkele quiltster wil missen.  Er wordt hier gewerkt aan de grootste quilt voor het Guinness book of World Records.
Ik dacht WOUW......  dit mogen we niet missen met de tentoonstelling en ik ga contact met haar opnemen.   Ine had ik  inmiddels gesproken en Margo van de Hexameter zou ik wel een mailtje sturen.
Maar je kent het wel.....   de dagen gaan sneller dan je denkt en zo waren er al weer twee weken voorbij.  Tot afgelopen zaterdag,,,   toen stond Margo zelf bij mij op de stoep.
Om de grootste quilt te kunnen maken heeft Ine een ontwerp gemaakt van alle kerken van Oudewater, Het Ooievaarsnest Hexagonnen ,Heksen en noem maar op. 
Margo had een paar patronen bij zich en , ja,  het waren echt werkstukken van Ine....  zo mooi en zo leuk om te maken.
Uiteraard heeft ze een paar patronen achter gelaten en kon ik het niet laten om ook gelijk te beginnen.
Wat zou het leuk zijn om hier veel quiltsters mee aan de gang te krijgen en in het GBR te komen.Ik met met Margo de afspraak , dat zij op de tentoonstelling aanwezig is op maandag en dinsdag 27 en 28 mei..
en natuurlijk neemt zij datgene wat af is al mee....    Maar zou het niet nog veel leuker zijn als jullie ook meedoen en dit op de tentoonstelling inleveren als je komt.
 Het is snel, dat weet ik, maar zo leuk.
Ik ga het in iedere geval, elke keer dat ik een stukje verder ben plaats ik het ook op facebook. en dit blog...  doen jullie mee?
Kijk dan op De Hexameter  voor alle informatie.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten