21-10-2013

Love Entwined quilt

Na een heerlijke vakantie te hebben gehad in Simpelveld start weer het "normale"quiltleventje.
Uiteraard hebben we ook tijdens onze vakantie quiltwinkels bezocht.
We zij bij Quiltwinkel Marij geweest,  beeeeeeere gezellig en we zijn bij  The Log Cabin geweest en ook daar hebben we onze ogen uitgekeken.
Op onze één na laatste dag zijn we nog naar de De Oliemolen geweest, en je raad het nooit......  we hebben daar gelijk onze vakantie voor volgend jaar geboekt!!!  Het is daar zo mooi en goed verzorgd, en met onze Knorrie moet dat zeker lukken:-))
In de winkels ben ik vooral op zoek geweest naar lapjes voor mijn Love Entwined quilt van Esther Aliu.
Het compass heb ik gemaakt, de eerste keer ging er van alles mis en vond ik het niet mooi. Het had net teveel ruimte. Dus opnieuw begonnen en deze keer gewerkt met het freezerpapier.
Eerst mallen gemaakt van paterno en daarna op freezerpapier getekend. Daarna heb ik alles op de stof gestreken en ben ik begonnen om het in elkaar te zetten. 



Nu is het wel gelukt en ligt mijn compas keurig strak.  Het freezerpapier zal ik pas verwijderen als het middenstuk klaar is of zelfs pas als de quilt klaar is...
Op 29 oktober komen we weer bij elkaar in de winkel en gaan we gezellig brainstormen hoe we weer verder gaan met onze LEquilt.  Ik zit dan in het gips, maar kleuren kiezen kan ik dan gelukkig nog wel.  Wil je meedoen?  bel of mail even.
Met het appliceren van de rondjes ben ik nog bezig , maar gelukkig krijg ik daar alle hulp bij van mijn grote steun Roxy :-).  Ze heeft inmiddels veel verstand gekregen om via het quilten aandacht te krijgen .....  GEWOON JE EIGEN ER MEE BEMOEIEN!!
 
 
Tot de volgende keer
 

1 opmerking: