04-03-2013

Lentekriebels

Heerlijk, de lente komt er aan. Voor deze week geven ze echt lenteweer af, en wat zal ik daarvan genieten!!
Zaterdagavond kreeg ik van een collega een mooi roosje, waarom?  gewoon omdat ze het gezellig vond dat ik altijd wat meeneem,  dan is een soepje en dan eens een lekkere thee of, gewoon iets lekkers om te knabbelen. En wat doet het je dan goed dat iemand dat weet te waarderen.
UIteraard heeft dit roosje een bijzonder plaatsje gekregen.
Omdat het mooie weer er aan zat te komen, kreeg ik ineens de kriebels dat er een quilt, waar ik al enige tijd mee bezig was, maar eens klaar moest.  Op de Groese Quiltdag die dit jaar weer komt op
zaterdag 5 oktober was er geld ingezameld voor het 5 jarig bestaan. Ik heb beloofd daar een quilt van te maken en de stoffen tijdens mijn quiltvakantie met Ank ergens anders  te kopen dan in mijn eigen winkeltje en dat is gelukt in Nieuw Buinen bij De Naaidoos.
Ik heb de top gemaakt met de machine, dit is voor mij altijd weer een uitdaging om het zo netjes te krijgen dat je geen verschil ziet hoe je het hebt gedaan, hand of machinaal, en hier is het resultaat.
Ik zie nu dat hij aan de onderkant niet helemaal strak ligt, maar het motregende en ik heb dus geen tijd genomen om dat even recht te leggen.


De quilt bestaat uit 2 soorten blokken:

 
 
De kleuren gaan van heel lichtblauw en licht groen naar heel donker blauw en donker groen:


Het quilten doe ik wel met de hand, dus dat duurt nog wel even voor dat klaar is. Maar op de standaard buiten in de tuin, moet dat geen probleem zijn :-)
Zo hoor ik dat er ook een heleboel mensen begonnen zijn aan de Mysterie quilt van Reiko Sato uit de quiltmania. Daar kwam ik van de week op facebook een mooi filmpje van tegen. Vooral het appliceren vond ik bijzonder om te zien. Het zal niet mijn manier worden maar kan toch wel af en toe heel handig zijn!!

 
De tijd komt steeds dichter bij dat Super Goof naar Groede toe gaat komen.
Heb je je nog niet ingeschreven en wil je toch graag komen?  Ga dan nog even naar de website en schrijf je snel in!
LET OP:  8 maart is de winkel gesloten ivm de Sasse Quiltdag 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten